seesea

ένα ιλιγγιώδες κυνικο-τρυφερό βήμα πριν από το χάος

Πέμπτη, Μαΐου 17, 2007

Σκόρπια φύλλα και 'πέταλα'...


Διαβάστε πρώτα το Υ/Γ - για να... ακούσετε! ;)

Ο Θεοδόσιος Ντομπζάνσκι (Theodosius Dobzhansky, 1900-1975) περιγράφει πολύ παραστατικά το εύρος και τις ιδιαιτερότητες των μορφών ζωής που απαντώνται στη φύση - μεταξύ άλλων: Ο ανθρώπινος εγκέφαλος διαθέτει περί τα 12 εκατομμύρια νευρικά κύτταρα. Οι συνάψεις μεταξύ αυτών είναι πιθανότατα χίλιες φορές περισσότερες. Ζαλίστηκες;

Χόρευε σαν να μη σε βλέπει κανείς
Αγάπα σαν να μην είχες πληγωθεί ποτέ πριν
Δούλευε σαν να μη χρειάζεσαι τα χρήματα
Τραγούδα σαν να μη μπορoύν να σ' ακούσουν
Ζήσε σαν να βρίσκεται ο ουρανός στη γη.
Rumi


Είναι πόα, αλλά γίνεται και δέντρο - πλούσιο φύλλωμα, αειθαλές καταπράσινο. Τα λουλούδια του ανθίζουν απ' τον Απρίλη ως τον Οκτώβρη και ευωδιάζουν. Λατρεύει τον ήλιο, έχει ελάχιστες απαιτήσεις σε νερό, ευδοκιμεί και παραθαλάσσια (γι' αυτό και, στη Σίφνο, απέναντι απ' το δωμάτιο που έμενα, είχε γίνει θεόρατο!:)
Συμβολίζει την λεπτεπίλεπτη ομορφιά.


Υ/Γ Το τελευταίο 'κομμάτι' της σημερινής καταχώρησης κρύβει την υπέροχη (για μένα - ελπίζω και για σας!;) έκπληξη. Οφείλω να αποδώσω ευχαριστίες στον http://www.giorgosmixos.blogspot.com που στάθηκε η αφορμή - εν αγνοία του, το πιθανότερο - να μπω στην 'περιπέτεια' της αναζήτησης του 'τρόπου'!
Το Σάββατο ήμουνα καταχαρούμενη, ότι βρήκα το δρόμο να... ξεφορτωθώ τα υπέροχα αλλά 'ογκώδη' τραγούδια - έκανα και πετυχημένες πρόβες! - χθες, όμως, δεν έλεγε με τίποτα ν' ανοίξει καινούργια σελίδα :\
Αφού είχα ξοδέψει το μισό 24ωρο, "Πού θα πάει;" έλεγα, "στο χέρι του είναι;!" - ξόδεψα και το άλλο μισό, και: το... ξαναβρήκα! (Δεν θέλετε να ξέρετε τα 'παρασκήνια' του Google-Βlogger...;)

Nα, λοιπόν, "το φως της μέρας" : *



Ειδικά σήμερα, χαρισμένη στον Έκτορα (εκείνος... ξέρει!)


*Όμορφη να σας ξημερώσει και η αυριανή! :)



28 Comments:

  • At Πέμπτη, Μαΐου 17, 2007 2:56:00 μ.μ., Blogger Alex K. B. said…

    Βλέπω Νανά σε παίδεψαν πολύ οι Googlάνθρωποι!Λοιπόν θα σου πω μερικά να χαρείς...Δεν άντεξα στον πειρασμό & αν & δεν έχω χρόνο είμαι ήδη στην 51 σελίδα του συγγραφικού σου αριστουργήματος!Μόλις βρω 5 λεπτά τρέχω να διαβάσω.Σήμερα( είχε ψιλαχαβαλέ στη δουλειά) το πήρα μαζί & διάβαζα. 3 συνάδελφοι αντέγραψαν τα στοιχεία να το προμηθευτούν.Όλοι μού το παιρναν από τα χέρια να το δουν,να το ξεφυλλίσουν!Καλά ως τέλη Αυγούστου έχω 4-5 φίλους που γιορτάζουν.Θα ναι το δώρο τους.Από βδομάδα ,θα το χαρίσω & σε 1 πολύ καλή φίλη.
    Ο,τι & να πω θα ναι λίγο. Θα σου γράψω κάποτε & κριτική! Έχε το στα υπόψη! Για την ώρα σου επιφυλλάσσω 1 μικρή έκπληξη σχετικά.Θα δεις!Εντός των ημερών,ελπίζω...
    Έχω ταυτιστεί τόσο με αυτό το βιβλίο.Σπάνια με συγκλονίζει τόσο πολύ κάποιο ανάγνωσμα. & αυτό (ξέρεις γιατί...) χωρίς ψέματα: είναι σαν να ξεδιπλώνεται μπροστά μου το 70% της δικής μου ζωής με τρόπο κινηματογραφικό & με παραλλαγές μόνο στα πρόσωπα & στους τόπους.Τι να σου πω τώρα! Ο αδεφλός μου λέγεται Νίκος!Η δική σου Βραζιλία είναι η δική μου Γερμανία όπου είχε ξενιτευτεί η οικογένεια μου δίχως εμένα...
    Δεν θέλω να πω περισσότερα.Τώρα είμαι στη σελ. 51 & βιώνω την θλίψη & τη νοσταλγία που είναι διάχυτες. Όταν το ξεπεράσω ,θα πω περισσότερα..
    Είναι μαγικό! Βλέπω τη ζωή μου να ξεδιπλώνεται εκεί & λέω:"μα μοιάζουν τόσο οι ζωές των ανθρώπων, τέλος πάντων" !!!& οι αναφορές στο θέατρο ξύνουν απαλά τις πληγές του ηθοποιού που δεν έγινα ποτέ!
    Νανά ,σε ευχαριστώ που γράφεις τόσο όμορφα & όχι μόνο για σένα, μα & για όλους μας νομίζω!
    Καλό μεσημέρι!

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 17, 2007 7:58:00 μ.μ., Blogger Καπετάνισσα said…

    Αχ και να μπορούσα να σ' ανοίξω αγκαλιά! Να χυθούνε ρόδα καταπάνω σου για όλα τα όμορφα που ξέρεις και μπορείς απλόχερα να δίνεις!

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 17, 2007 9:36:00 μ.μ., Anonymous voula-vouliagmeni said…

    Νανά, τα ΚΑΤΑΦΕΡΑ! όπως σου έγραψα στο μέιλ, απ' τις 6 μ.μ. προσπαθώ - ουφφφφφφ...

    Λοιπόν! Για μια στιγμή νόμισα πως δεν θα έχουμε πια μουσικές...
    Μετά είδα τη μικρή γραμμούλα και ησύχασα...;)
    Ωραία ιδέα! Έτσι μπαίνουν και μεγάλες φωτο, που σου αρέσουνε!:)

    Καλό βράδυ (πια!) σε όσους μπορούν να μας διαβάσουν... ;)

     
  • At Πέμπτη, Μαΐου 17, 2007 10:14:00 μ.μ., Blogger Alex K. B. said…

    Παραδόξως εγώ σήμερα μπαίνω άνετα.Μόνο μια δυο φορές άργησε κάπως να φορτώσει αλλά αυτό συμβαίνει παντού πού & πού.Εύχομαι να λυθούν τα προβλήματα σύντομα.Καλό βράδυ σε όλους!

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 7:47:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said…

    Αχ, Νανά βελουδένια ...
    Καρφώνεις το μαχαίρι βαθιά. Χθες δεν μπορούσα σχεδόν ν' ανασάνω από τα συναισθήματα που μ' έπνιξαν...
    Για το βιβλίο σου λέω χαρισματική μου ύπαρξη...
    Καλημέρα
    meril

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 10:01:00 π.μ., Anonymous fyllo said…

    Λουλουδιαστό και τρυφερό! Μου φτιάχνεις τη διάθεση, Νανά - σ' ευχαριστώ! :)))

    (Χθες, το πρόβλημα ήταν στο κύκλωμα του γραφείου, τελικά!...)

    Καλημέρες δροσερές!
    Και, ιδιαίτερες: στον εξαιρετικό Άλεξ και την γλυκειά, ευαίσθητη Μέριλ! :)

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 10:44:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ!
    Μου υπόσχεσαι και... κριτική;!
    Μ' αυτά που γράφεις, είναι δυνατό να μη σε πω... προκατειλημμένο!...;)
    Σοβαρά: στ' αλήθεια, θα πω ψέματα, αν δεν παραδεχτώ ότι μου έφτιαξες τη μέρα - παρ' όλο που νομίζω ότι είσαι υπερβολικός.
    Αντίθετα, το 'ευχαριστώ' είναι λίγο, πολύ λίγο.

    Αυτό που με εκπλήσσει (πολύ ευχάριστα), είναι ότι το βιβλιαράκι 'μιλάει' (ΚΑΙ) στο... 'ισχυρό' φύλο. ;)

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 10:47:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    Αχ, ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ, γλυκειά, πολυταξιδεμένη!
    Είναι τόοοση η χαρά μου να σε 'βλέπω' στην 'άμμο' - μετά την ΚΟΥΒΑ, π.χ. ;)

    Πάλι θα σου πω:
    Και που δεν μ' 'ακούς' συχνά, δεν σημαίνει πως δεν σ' έχω στην καρδιά μου! xxx

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 10:52:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    voul-voul και fyllo!
    Κι εγώ χαίρομαι που τα ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ!
    Πάω να χαρώ, αλλά δεν ξέρω πια αν ο χθεσινός 'εφιάλτης' ήταν ο τελευταίος... ;)

    Για τις μουσικές:
    Χάρηκα τόσο, γιατί όχι μόνο δεν μου πιάνουν χώρο, αλλά και γιατί θα μπορώ να βάζω τραγούδια από τη δική μου δισκοθήκη - δηλ. ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!! :)

    Καλημέρες δροσερές - ναι! - και πολυφιλημένες :)

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 10:54:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    ΜΕΡΛΙΝ!
    ευαίσθητη και λουλουδένια μου...
    όχι και να μην μπορείς να ανασάνεις, παιδί με τις 'κεραίες', που νομίζεις ότι χρωστάς σ' όλο κόσμο
    άγνωστη αγαπημένη μου, πόσο με συγκινείς. xxx

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 11:52:00 π.μ., Anonymous fyllo said…

    Νανά,
    παρέλειψες το όνομα του δεύτερου λουλουδιού!
    ή ξέχασες να μας ρωτήσεις: "ποιο είναι;"

    Επίσης, μου αρέσει πολύ το ποίημα του Rumi!

    Να είσαι πάντα καλά! :)

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 5:43:00 μ.μ., Blogger Alex K. B. said…

    Nανά καλησπέρα! Μπες λίγο στο https://www.anemologio.gr να δεις την έκπληξη που σου υποσχέθηκα στο κείμενο που δημοσιεύω σήμερα! Το έχω υποβάλει & στο http://www.lykofos.net/& θα εμφανιστεί & εκεί εντός των ημερών έτσι ακριβώς!
    Πες μου αν σου άρεσε.Να σαι καλά!

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 8:40:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Δεν το έγραψα, fyllαράκι, γιατί θεωρώ πως είναι εύκολο να το... μαντέψεις!
    Όχι;...;)

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 8:45:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    "...Μέσα από μια φιγούρα/Ποθεινή/Του Μοντιλιάνι/Να σεργιανώ/Αρέσκομαι/Καιρό χειμώνα/Με του Σεζάν**/Μορφή Κάποια
    Λουόμενη ...

    ...Ζώα/γραφίζω/Βολίσκους/Μάσκες αφρικανικές/Σε στιλ Πικάσο/Παραποιώ...

    ...Καταμεσίς/Σ` ωχρές εφημερίδες/Και κιθάρες/Σ` ένα τοπίο /Του Ζορζ Μπρακ..."

    Ξέρω πως το αδικώ, Άλεξ μου - αλλά με γοήτευσε αυτό το 'εικαστικό' ταξίδι, που διατρέχει το ποίημά σου.
    (Μου θύμισες παλιές, ωραίες μέρες στον 'κήπο'...;)

    Το αντέγραψα: Το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω - με συναρπάζει αυτή η αιώρηση ανάμεσα "αγωνία" και "νόστιμον ήμαρ".

    **προτιμότερο: "Ντεγκά"; xxx

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 9:05:00 μ.μ., Blogger Alex K. B. said…

    Δεν θα διαφωνήσω καθόλου για Ντεγκά! Μα τότε κάτι άλλο είχα στο νου! Χαίρομαι που σου άρεσε! Καλά έκανες & το αντέγραψες & μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όπως θες.Το συγκεκριμένο ποίημα το χω κατοχυρωμένο στο πραγματικό μου όνομα.Πριν 5-6 χρόνια δημισιεύτηκε επίημα σε επιστημονικό περιοδικό.Οπότε το χρησιμοποιείς όπως θες. Το βιβλίο σου με σημάδεψε όπως βλέπεις! Καλό βράδυ!

     
  • At Παρασκευή, Μαΐου 18, 2007 9:10:00 μ.μ., Blogger vorias said…

    Την καλησπέρα μου!

     
  • At Σάββατο, Μαΐου 19, 2007 12:26:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    Alex, πρότεινα τον Ντεγκά για τις 'λουόμενες'...

    Άκουγα Καββαδία πριν λίγο - αντί να τον διαβάζω...
    άσχετο.

    ΜΗ σημαδεύεσαι! :)

     
  • At Σάββατο, Μαΐου 19, 2007 12:29:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    VORIAS χτυπάει την πόρτα
    ...που δεν έχω;...

    Καλησπέρα-καλημέρα - δροσερός καιρός! :)

     
  • At Σάββατο, Μαΐου 19, 2007 2:49:00 π.μ., Blogger ector p said…

    Δανείζομαι ένα λεπτό σέπαλλο από χλωρίδα γκρεμών ,στο χλωρό του αντιφεγγίζει μέρα
    χαρισμένης σου μουσικής.Λυγάνε τα σύρματα τέντα φωνή κι ήθελα να πώ για συνάψεις,(τα δεδομένα του εγκεφάλου ξαπερνάνε τα δεδομένα του σύμπαντος-πόρισμα γνωστικών ερευνών-οι νέες τεχνολογίες θα μας εκπλήξουν-John Searle).
    Κι εκείνο το ταπεινό κρινάκι ,που ούτε ο Σολομώντας στη δόξα του δεν το ξεπερνά σε ομορφιά ,περιέχει εκατό φορές περισσότερο DNA από όσο το ανθρώπινο όν-λένε.ΛΕΝΕ ΤΟ ΦΩΣ.
    Στού γυαλού το μπαλκονάκι.Όλη η θάλασσα στο μπαλκόνι μου .Χτίζω ιγκλού με του ουρανού το μπλέ.
    Χιλιάδες μέλισσες πετούν προς τον ήλιο που ξανανθίζει :Το φώς της μέρας.

     
  • At Σάββατο, Μαΐου 19, 2007 9:21:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said…

    Καλημέρα
    Σ' όλους/ες. Ας βρέχει φωτεινή να ναι η μέρα σας
    Λες Νανά, νομίζω ότι χρωστώ σ' όλο τον κόσμο; Δεν έχεις άδικο
    Για ότι γευόμαστε πρέπει να καταβληθεί το τίμημα. Όχι;
    Και μ' έναν τρόπο ίσως και με πολλούς είμαι τυχερή
    Είμαι γερή, νοιώθω, έχω φίλους είμαι σε μια υπέροχη παρέα ..γιατί να μην είμαι ευγνώμων και να μην είμαι πρόθυμη να ...πληρώσω;
    meril
    Υ.Γ. fyllo ξεχωριστή καλημέρα για σένα

     
  • At Σάββατο, Μαΐου 19, 2007 10:24:00 π.μ., Blogger Alex K. B. said…

    Καλημέρα ,Νανά & σε όλους βέβαια.Ναι & εγώ αυτό κατάλαβα περί Ντεγκά.
    Καλή & όμορφη μέρα σε όλους.Απ`ο,τι κατάλαβα σε σας βρέχει(?)ενώ σε μας ακόμη δεν άρχισε.Αύριο θα πάω & στην έκθεση Βιβλίου αλλά δυστυχώς σε ώρα που θα χει πια φύγει εκείνο το "λεωφορείο" για Αθήνα & όπως πάντα πάλι θα πω:"μια άλλη φορά"!
    Όμως σήμερα όσο & να βρέξει θα ναι όμορφη η μέρα μου το βράδυ έχω έξοδο με τους παλιούς συμμαθητές από το Λύκειο & δεν βλέπω την ώρα!
    Να χετε όλοι ένα όμορφο Σαβ/κο!!!!

     
  • At Σάββατο, Μαΐου 19, 2007 3:53:00 μ.μ., Blogger ector p said…

    Υβίσκων στήμονες ύπεροι;Δονούμενος,δινούμενος στόν άξονα του ενός(το νάι το γλυκύ το πράον το μέγα ναί) εραστής Τζελαλεντίν Ρουμί.

     
  • At Κυριακή, Μαΐου 20, 2007 10:52:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    @ Έκτορα, πλούσιε χείμαρρε
    και πώς να σε προλάβω!...

    Αν καθήσω ευχαριστημένη ν' απολαμβάνω τα δώρα σου, σίγουρα θα είμαι αχάριστη.

    Γι' αυτό βάζω στον εαυτό μου τύψεις και 'υποχρεώσεις'.

    (Και τα ποιήματα που μου έστειλες - κρίμα να μην τα βλέπουν όλοι οι συνταξιδιώτες! - και το τεράστιο 'σεντόνι' σου, που ανεμίζει στο efesiws.blogspot.com
    πότε θα το διαβάσω;!:)


    @ Υβίσκος και Ρουμί: αποριών/ερωτημάτων λύσεις, fyllαράκι,
    (και) για σένα, από Έκτορα! :)

     
  • At Κυριακή, Μαΐου 20, 2007 10:57:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    Έλειψα όλη μέρα χθες κι έμεινα τόσο πίσω...;...

    ΜΕΡΛΙΝ, υπέροχη, πώς να μην προσυπογράψω τις ταπεινές ευχαριστίες σου (στην τύχη; στο σύμπαν; στο Θεό;)

    Να είσαι πάντα καλά, εξαιρετικέ άνθρωπε - σ' ευχαριστώ! xxx

     
  • At Κυριακή, Μαΐου 20, 2007 10:59:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    Ναι, ΑΛΕΞ, σε μας έβρεχε χθες όλη μέρα - με διαλείμματα, βέβαια, ανοιξιάτικα!...;)

    Ελπίζω να πέρασες όμορφα με τους παλιούς συμμαθητές.
    Πες μας... 'εντυπώσεις'! ;)

    Αχ, αυτό το 'λεωφορείο' - (ο πόθος;...)

     
  • At Κυριακή, Μαΐου 20, 2007 12:59:00 μ.μ., Blogger Alex K. B. said…

    Oι εντυπώσεις Νανά μου ήταν πολύ ωραίες.Μείναμε μέχρι πρωίας & θυμηθήκαμε! & τι δεν θυμηθήκαμε! Σήμερα βρέχει πολύ σε μας εδώ.& σε περιβάλλει μια μελαγχολία. O,τι πρέπει για εμπνεύσεις!Περιμένω το αυριανό σου ποστ!( Η "έκπληξή" μου δημοσιεύτηκε & στο www.lykofos.net,μπορείς να δεις).

     
  • At Κυριακή, Μαΐου 20, 2007 1:14:00 μ.μ., Anonymous Lakwnia said…

    Κι εδώ έβρεχε όλη μέρα, alex
    κι εμείς τα πίναμε και θυμόμασταν με παλιούς συμμαθητές, Νανά!

    Τώρα πάλι συννεφιάζει
    χθες έλαμψε ο κόσμος απ' τα νερά!

    ΞΕΠΛΥΘΗΚΕ, όμως;...

     
  • At Κυριακή, Μαΐου 20, 2007 3:22:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Alex και Lakwnia - ωραίες συμπτώσεις!...

    1. είδα και το lykofos :)

    2. Μακάρι να 'ξεπλενόταν' ο κόσμος με μια απ(α)λή βροχή... ;(

     

Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home

Και η παλαιότερη (από τις... σωζόμενες!;)

Powered by Blogger

SYNC BLOGS