seesea

ένα ιλιγγιώδες κυνικο-τρυφερό βήμα πριν από το χάος

Σάββατο, Νοεμβρίου 10, 2007

Έπεα επί άμμου



Σημείωση (επείγουσα)

Μέρες τώρα, θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα
τους φίλους που 'φιλοξενούν' το εξώφυλλο
του τελευταίου βιβλίου μου στις σελίδες τους:
monody, sokzi, vorias

Να με πιστέψετε, Ωραίοι Συνταξιδιώτες: δεν είμαι αγενής
- απλώς, καθυστερεί η περιβόητη αναβάθμιση της "άμμου"

(που, λόγω σοβαρών ενδοιασμών, δεν τολμώ ακόμη)...
Επιφυλάσσομαι :)


51 Comments:

  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 10, 2007 12:38:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said…

    Πώς μπορείς, πάντα, να βάζεις το μεγεθυντικό φακό πάνω στις πληγές και να μας δείχνεις το λουλούδι

    Β. Σ.

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 10, 2007 1:33:00 μ.μ., Blogger akb8862 said…

    Δεν με πειράζει καθόλου που μπορεί να καθυστερεί η αναβάθμιση για την οποία μιλάς. Καλύτερα να αργήσεις,γιατί τελευταία βλέπω μας μεθάς μέ πολλή ποίηση & νομίζω πως τούτη η καθυστέρηση συντελεί πολύ σε αυτό!
    Ας αργήσει λοιπόν η αναβάθμιση!
    Καλο Σ/Κ σε όλους.

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 10, 2007 2:38:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    @ Β. Σ., έχει σημασία και ποιος κοιτάει... ;)


    @ Μου έχει γίνει βραχνάς, ΑΛΕΞ μου
    - είσαι τυχερός που 'μπήκες' κατευθείαν στον καινούργιο μπλόγκερ.
    Εγώ τώρα θα χάσω όλα τα λινκς και τις άλλες παραμέτρους - φτου κι απ' την αρχή!...
    το χειρότερο είναι πως θα χαλάσουν και οι διαστάσεις και η γενική 'τοποθέτηση' κειμένων και εικόνων...\

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 10, 2007 3:31:00 μ.μ., Blogger meril said…

    Ελπίζω να μην πειράζει που δεν καταλαβαίνω (σέρβερς και τα ρέστα)
    Μπορώ πάντα να χαίρομαι τις ποιητικές σταλίδες σου Νανά και την παρέα των συνταξιδιωτών
    Καλό υπόλοιπο σ' όλους

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 10, 2007 5:10:00 μ.μ., Anonymous voul-voul said…

    Νανά, υπέροχα-υπέροχα!

    Είδα τον "Γκρέκο" και δεν ενθουσιάστηκα...

    Γειά σας, Άλεξ και meril :)

    Καλό Σαββατόβραδο σε όλους!!!

     
  • At Σάββατο, Νοεμβρίου 10, 2007 7:30:00 μ.μ., Blogger akb8862 said…

    Γεια σου voul-voul & Meril.Νανά ,τότε μην αλλάζεις τίποτε.Ολα μια χαρά είναι.Θα κουραστεις. & γω βάλθηκα να "σουλουπώσω" τα λινκς μου, μα θέλει χρόνο & είναι αρκετά κουραστικό.
    Το μπλογκ σου είναι μια χαρά. Μη σε πιάνει τελειομανία.

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2007 11:16:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    Όχι μόνο δεν πειράζει, ΜΕΡΛΙΝ μου
    είναι και, στην ουσία, άχρηστο να τα γνωρίζεις (τους σέρβερς και τα ρέστα... ;)

    Απίστευτη γενναιοδωρία: ο ουρανός στη φάση "Θεέ μου, πόσο μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε" :)

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2007 11:20:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    VOUL-VOUL, καλή σου Κυριακή :)

    Ακόμα να δω την ταινία - ακούω όμως και 'αρνητικά' ως εμπαικτικά σχόλια - π.χ.
    για την ταινία τού Γ. Σμαραγδή

    Διάβασα κι ένα ωραίο (με προεκτάσεις) =

    Ο Τισιάνο στον Θεοτοκόπουλο:
    “Πρόσεχε, μην τους τα δείξεις όλα. Αυτό δεν θα σου το συγχωρήσουν ποτέ.”

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2007 11:23:00 π.μ., Blogger onlysand said…

    ΑΛΕΞάκι μου, πολύ ανακουφιστικός
    - σ' ευχαριστώ!
    Να μη με πιάνει τελειομανία, λες ε;
    χαχαχα

    Ήλιους και στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ θέλω να σου στείλω xxx

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2007 12:13:00 μ.μ., Blogger ερμία said…

    καλημερούδια!
    πριν να διαβάσω τις σκέψεις σου απο τις εσω-εικόνες,κάνω πάντα βόλτα στις φωτογραφίες που βάζεις.τρελαίνομαι για τις φρασεις που ενσωματώνεις.

    (την ταινία την είδα αφού με έσειραν με χίλια ζόρια-κάτι δεν μού πήγαινε καλά απ την αρχή..
    τελικά την είδα με ενδιφέρον μόνο απο την άποψη οτι μαθαίνει κανείς την ιστορία τού κάθε πίνακά του)
    :-)

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2007 1:26:00 μ.μ., Anonymous eraser said…

    Έβγα στον ήλιο, Κύκνε μου
    να ζωγραφίσεις μάγια
    μέρα μεσημέρι

    Ηλιόλουστη Κυριακή για όλους
    - πάμε για ουζάκι στην παραλία! ;)

     
  • At Κυριακή, Νοεμβρίου 11, 2007 4:59:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said…

    γιατί να μ` ευχαριστεις
    εσύ η ζάμπλουτη λέξη
    τι πήρα; το όλον
    τι έδωσα; το περίγραμμα

    ποδόγυρε της αζαλέας
    φέρε μια στροφή μες στ` απόγεμα
    τα μάτια μου από καιρό φευγάτα
    σε απόκρημνες Ιβηρικές

    Σ.Ξ

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 3:44:00 π.μ., Blogger anemos said…

    ...still under construction??
    ...μα πρόταξε το χρέος και κατέστησε κοινωνό το άγνωρο ποίμνιο στου λόγου το κερδισμένο στοίχημα και...ούριος ο άνεμος θε νάναι

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 12:19:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Καλή βδομάδα ΕΡΜΙΑ μου

    μόνο με τις κεραίες σου έσω-έξω
    ανάμεσα στα κλαδιά του φεγγαριού
    - να μου προσέχεις! ;)

    (Κοκόσκα έχω προγραμματίσει κι εγώ - σε συγκριτική παράλληλο.
    Τα μεγαλα πνεύματα; ...;)

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 12:20:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    ERASER

    Βγήκα στον ήλιο, ποιητή
    - μα όχι για ουζάκι
    τον κύκνο δεν συνάντησα
    - ούτε καν στον καθρέφτη... ;Ρ

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 12:22:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    ΣΩΚΡΑΤΗ του ανθού και των γκρεμών

    επειδή έχεις ανοιχτές τις αγκαλιές του νου και της καρδιάς
    λάμπει ένας ήλιος άλλος
    Κυκλάδες όπως θα του 'πρεπε
    - ζηλεύω τις Ιβηρικές και γύρνα πίσω
    σπρώξε το wieder στο sehen τώρα!

    Άντε και συννεφιάζει...\

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 12:23:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    ΑΝΕΜΕ ούριε

    ως πότε το construction, μαΐστρο και λεβάντε;
    Απόκαμα να περιμένω το κερδισμένο... στοίχημα... ;)

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 2:02:00 μ.μ., Anonymous markos A said…

    Ανεξάντλητες μεταμορφώσεις μιας ύπαρξης σε αέναο διάλογο με το σύμπαν της Ομορφιάς (χαράς και λύπης...)

    Καλή βδομάδα σε όλους

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 9:18:00 μ.μ., Anonymous voul-voul said…

    Νανά μου, μας ζέστανες κι απόψε :)

    Τη λύση του κουίζ πότε θα τη μάθουμε; Δεν μπορώ να φανταστώ... ;(

    Καλό βράδι στους συνταξιδιώτες!

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 9:37:00 μ.μ., Blogger akb8862 said…

    "Δακρύζει μωβ φθινόπωρο η μνήμη"!
    Ανεπίδοτη Νανά! Να ξερες πόσα καταλαβαίνω από τούτη τη φράση σου που μου θυμίζει τη σημειολογία των χρωμάτων στην αρχή του βιβλίου σου... & πόσο με αγγίζει τούτη η φράση απόψε...
    Τι να κάνουμε...Τέλειωσαν τα καλοκαίρια για μας που τόσο τα αγαπάμε. & δω ψιχαλίζει απόψε & όλα είναι τόσο μωβ μελαγχολικά...
    Να μαστε καλά! Καλό βράδυ σε όλους! ( & όταν βρεις χρόνο ,όταν,μην αγχώνεσαι για αυτο, πες μου πώς καταφέρνεις & γραφεις μεσα στις φωτο? ).

     
  • At Δευτέρα, Νοεμβρίου 12, 2007 10:15:00 μ.μ., Blogger ερμία said…

    υπέροχο θα είναι να διαβάσουμε και να δούμε Kokoschka απο σένα!
    ειδικά οι πολιτικοί υπαινιγμοί του και οι πολιτικές προεκτάσεις των έργων του είναι τελικά και η πεμπτουσία της "μοντέρνας ζωγραφικής".
    σε κάποιο σημείο των πρώτων γραπτών του είχε πεί "για τον δημιουργό,το πρόβλημα είναι πρώτα να εντοπίσει και να καθορίσει αυτό που συσκοτίζει το νού τού ανθρώπου,και ύστερα ν΄αφήσει το μυαλό ελεύθερο"
    (οι αδυναμίες δεν κρύβονται!)

    φιλιά και ευχές

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 12:04:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    VOUL-VOUL, σ' ευχαριστώ :)

    Να βοηθήσω λίγο (μια και είσαι η μόνη που έδωσε σημασία στο κουίζ):
    μην αναζητάς τη λύση στις ρίζες της Ανατολής. Είναι πολύ 'ριζοσπαστική' - κι εγώ δεν το ήξερα και ξαφνιάστηκα...

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 12:05:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Καλέ μου ΑΛΕΞ,

    πάντα πώς καταφέρνεις και μου δίνεις μια σπρωξιά προς τα πάνω - ξεχνιέμαι συχνά στα... υπόγεια - σ' ευχαριστώ από καρδιάς!

    Πρέπει να έχεις Photo Editor (Microsoft), έτσι; Με το AdobeShop δεν είμαι τόσο εξοικειωμένη.

    Με την ευκαιρία, να ρωτήσω κι εγώ, αν ξέρει κανείς να μας πει, πώς γίνεται να ΜΗΝ φαίνεται το λευκό περίγραμμα στις φράσεις - να γράφονται, δηλ, τα γράμματα κατευθείαν με φόντο την εικόνα.

    Το πολύ ως το Σ/Κ θα σου γράψω λεπτομέρειες.

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 12:07:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Γλυκειά ΕΡΜΙΑ, εικαστική κι ευαίσθητη,

    φοβάμαι πως θα απογοητεύσω: δεν είχα σκοπό να κάνω αφιέρωμα στον Kokoschka (μετά το δικό σου, μάλιστα, θα ήταν ματαιοπονία!)
    Απλώς, θα έβαζα πίνακά του, σε παραλληλισμό με άλλους ομοτέχνους του.

    φιλιά κυκλάμινα

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 12:22:00 μ.μ., Blogger regina b. said…

    Mπορώ να απαντήσω στο κουίζ που λέει: Στο ζεν υπάρχει
    η εξής τελετουργία:
    Ο δάσκαλος κρατάει ένα ραβδί
    και λέει στον μαθητή:
    "Αν μου πεις ότι αυτό
    το ραβδί δεν είναι υπαρκτό,
    θα σε ραπίσω μ' αυτό.
    Αν μου πεις ότι είναι,
    πάλι θα σε ραπίσω."

    Τι πρέπει να κάνει ο μαθητής;
    ;

    Πρεπει να πάρει το ραβδί από το δάσκαλο και να αρχίσει τον ίδιο στα ραπίσματα

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 12:45:00 μ.μ., Anonymous fyllo said…

    Καταπληκτικό regina b. !
    Δεν θα περίμενα τέτοια απάντηση (αν είναι η σωστή), από τη φιλοσοφία του ζεν...

    Νανά, σ' ευχαριστώ για τις εικόνες και τα υπέροχα λόγια που μας χαρίζεις. να είσαι πάντα καλά!

    Καλο μεσημέρι σε όλους! :)

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 3:03:00 μ.μ., Blogger the_return said…

    Ναι, η απάντηση της Ρεγγίνας, είναι καλή και αρκετά ζεν θα έλεγα.

    Fyllo, επίτρεψέ μου μόνο να σταθώ στον όρο "φιλοσοφία ζεν" που από μόνος του είναι contradictio in adjecto, όπως λέμε.

    Ακριβώς γιατί το ζεν είναι η καταστροφή κάθε φιλοσοφίας, αν βεβαίως δεχθούμε ότι στην Ανατολή υπήρξε ποτέ φιλοσοφία...Μάλλον μιλάμε για μεγάλες κοσμοθεωρίες και κοσμοσυστήματα ιδεών.
    Και από την άλλη το Ζεν ένας "οντολογικός αναρχισμός" όπως το χαρακτήρισε κάποτε ο Νίκος Καρούζος.

    Να μην ξεχνάμε ακόμα πως τα χάικου είναι η εφαρμογή του ζεν στην ποίηση.

    Προσωπικά, θα συνιστούσα σε όποιον θέλει να ασχοληθεί με το Ζεν, τα έργα του καθηγητή Daijiro Suzuki, φίλου του Carl Jung - ήταν ο άνθρωπος που εισήγαγε το Ζεν στη Δύση με υπεύθυνο τρόπο.

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 6:25:00 μ.μ., Blogger the_return said…

    Να συμπληρώσω ακόμα μερικά πράγματα, με την άδεια της Νανάς, για τις προεκτάσεις του Ζεν.

    Όπως είπαμε, τα χάικου είναι η εφαρμογή του Ζεν στην ποίηση.

    Στις πολεμικές τέχνες, η εφαρμογή αυτού του "οντολογικού αναρχισμού" ήταν για την μεν Κϊνα το κουνγκ-φου, για την δε Ιαπωνία το νζιου-νζιτς(ή ζίου ζίτσου).

    Όσον αφορά την αιθαλή μόδα της συγγραφής χάικου εν Ελλάδι, θα ήθελα να πω τα εξής:

    η στρεβλή αρχή έγινε από τον Σεφέρη ο οποίος έγραψε κάποια τρίστιχα, τα οποία μπορεί να είναι καλά ή όχι, να αρέσουν σε κάποιον ή όχι, δεν είναι όμως χάικου.

    Και αυτό γιατί το χάικου δεν είναι ένα τρίστιχο συμπυκνωμένο, και εκεί τελείωσε η υπόθεση...

    Είναι πάνω απ'όλα η άρ(νη)ση κάθε τέχνης κατά τη συγγραφή, και η αναπαραγωγή μιας εικόνας "as is", όπως λέμε, - τουτέστιν η ίδια η ανεπιτήδευτη μεταφορά εν γραπτώ ενός στιγμιότυπου, φυσικού ή ψυχικού καθίσταται εκείνη τη στιγμή η συγκεκριμένη τέχνη της συγγραφής...

    Από αυτή την άποψη δεν χωράνε στα χάικου, μεταφορές, παρομοιώσεις, λογοτεχνικά σχήματα κ.λπ.

    Αυτή είναι η ασφαλιστική δικλείδα που μας επιτρέπει κατά κανόνα να διαγνώσουμε κατά πόσο ένα τρίστιχο είναι χάικου ή όχι, και όχι φυσικά το συλλαβικό σχήμα 5-7-5 το οποίο μπορεί να έχει νόημα για την ιαπωνική γλώσσα όχι όμως για μια δυτική, όπως εύγλωττα κατέδειξε κάποτε ο Jack Kerouac, ο οποίος συνέγραψε και μερικά αριστουργηματικά "δυτικά χάικου"...

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 8:36:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    ΡΕΓΓΙΝΑ, πού το ξέρεις; πες τα όλα!!!

    Και για τους άλλους φίλους
    - η εκδοχή που διάβασα τα λέει λίγο πιο... ήπια:

    "Να πάρει το ραβδί απ' τα χέρια του δασκάλου και να το σπάσει. Μόνο έτσι θ' αλλάξει 'επίπεδο'."

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 8:41:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Καταπληκτική ανάλυση, my RETURN!!!
    (Δεν λέω κάτι... καινούργιο...)

    Ναι, ο Σεφέρης έκανε τη 'ζημιά'...

    Αλλά, σ' ευχαριστώ ιδιαίτερα για την 'εξήγηση' των χαϊ κου - είχα μείνει στην 'επιφάνεια' τού 5-7-5

    Ακόμη πιο ασυγχώρητη, αν σου πω ότι έχω μεταφράσει Suzuki και δεν ξέρω πού έχω το βιβλίο ("Ζεν, Βουδισμός και Ψυχανάλυση", εκδ Μπουκουμάνη)...

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 10:55:00 μ.μ., Blogger regina b. said…

    Νανά,δεν το ήξερα, είπα αυθόρμητα αυτό που μου ηρθε στο μυαλό.:D

     
  • At Τρίτη, Νοεμβρίου 13, 2007 11:39:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Απίστευτο, ΡΕΓΓΙΝΑ !

    κι αφού σου ήρθε αυθόρμητα, είναι αξιοπρόσεκτο προς (ψυχ)ανάλυση:
    η ταύτιση με τον (αδύναμο) μαθητή;
    η ακαριαία αντίδραση στις 'επιθέσεις'; κ.λπ. ... ;)

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 1:19:00 π.μ., Blogger regina b. said…

    Αξιοπροσεκτα τα γρήγορα αντανακλαστικά; Χμ, ναι από μια άποψη ναι,ίσως...αλλά τι τα θες! Το ξέρω, ειμαι όντως αξιοπροσεκτη...;):D

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 12:22:00 μ.μ., Blogger akb8862 said…

    Kαλή σας ημέρα! Να δώσω & γω την προσωπική μου εκτίμηση; ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ,το τονίζω εξάλλου όμορφο & γόνιμο διάλογο κάνουμε εδω & κάθε αποψη είναι παντα σεβαστή.
    Δεν νομίζω (κατά την ταπεινή μου γνώμη πάντα) πως ο Σεφέρης έκανε "ζημιά". Επειδή περα από ελληνική βιβλιογραφία διάβασα & γαλλική για το χαικού (αν & δεν τη βρίσκει κανείς εύκολα). Το κάθε είδος εξελίσσεται & η εξέλιξη του χαικου στην Ευρώπη έχει λάβει & αυτη τη μορφή όχι μόνο λόγω του Σεφέρη. Μάλλον ο Σεφέρης εκείνη την εποχή έβλεπε πρώτος τι γινόταν στην Ευρώπη & έκανε εδώ την αρχή.
    Εξάλλου & το ίδιο το "κλασικό" χαικου ήταν μέρος ενός πολυ μεγαλύτερου ποιήματος,μιας πολύ μεγαλύτερης συλλογικής γραφής με στιχους αναρίθμητους σχεδόν. Βάζω λοιπόν εισαγωγικά στο "κλασικό" διότι & αυτο μορφή εξέλιξης είναι της γνήσιας & κλασικότερης μορφής.
    Προσωπικά έχω γραψει & σε αυτή τη μορφή με τους πολλούς γνωστούς περιορισμους(δυστυχώς ξεχασα το τετράδιο όπου τα είχα όλα συγκεντρωμένα στο εξοχικό μας στη Χαλκιδική & δεν προβλέπεται να παω εκει πριν το Πασχα)& μπορώ να πω ότι με συναρπάζει εξίσου με την αλλη μορφή η οποία είναι πιο απελευθερωμένη & πιο βιωματική. Στο κάτω κάτω σήμερα ποιος δεν γραφει βωματικά?
    Εχει καιρο που με συναρπάζει 1 μορφή του χαικου το "τάνγκα" ,που συνδυάζει & τα δύο αυτα. Χρόνο δυστυχώς δεν βρίσκω να γραψω...
    Αυτά σαν εντελώς προσωπική εκτίμηση γιατί & γω δεν ξέρω πολλά πράγματα &έχω πάντα πληρη συνείδηση του ο,τι όσο & να ασχολήθηκα με το είδος για την ώρα μόνο χορδές γρατζουνάω & φάλτσα,χωρίς να χω παίξει ώς τώρα καθόλου μουσική.
    Πολλά φιλιά σε όλη την καλή παρέα μας!

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 12:44:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    ΡΕΓΓΙΝΑ

    αξιοπρόσεκτες (προς ψυχανάλυση, είπαμε)
    εσύ ξέρεις

    ... καλημέρες! ;Ο

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 12:47:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    ΑΛΕΞάκι καλημερούδια

    συμφώνησα ως προς τη μορφή, κατά τα λεγόμενα του Return

    η αλήθεια είναι πως δεν μ' αρέσει ο 'περιορισμός' των χαϊ κου - στο έχω ξαναγράψει αλλού...

    Ωστόσο δεν έχω αντίρρηση σε ανατροπές των 'κλασικών' θέσεων, καθώς και στην συμπερίληψη του ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ στην ποίηση.

    ΥΠΕΡΟΧΟ, με την ευκαιρία, το σημερινό ποίημά σου

    (ανεβαίνει σε λίγο ένα 'λιτό' γιαπωνέζικο)

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 12:49:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Διευκρίνηση:

    σήμερα το είδα, δηλ. Η ημερομηνία είναι 12/11

    Ναι: φιλιά σε όλη την καλή παρέα μας! :)

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 1:13:00 μ.μ., Blogger akb8862 said…

    Στα αλήθεια δεν σε προλαβαίνω σήμερα!
    Να ξερες πόσο θα θελα κάθε εκπνοή να δίνει & ένα όνειρο!
    Τι όμορφα που ξέρεις να τα γράφεις! Καλό μεσημερι!

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 1:20:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Παρομοίως, ΑΛΕΞ μου (δεν σε προλαβαίνω!;) !!!

    έτυχε όμως να... αναβάλω τις δουλειές, καθώς έρχονται μέρες 'φορτωμένες'...

    σ' ευχαριστώ και πάλι για τις 'σπρωξιές' που μου δίνεις :)

    (στην προηγούμενή καταχώρησή μου:
    "σε λίγο" = σε λίγες μέρες)

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 1:57:00 μ.μ., Anonymous markos A said…

    "Συνετός ο ουρανός" (!)
    Κάνει πως δεν υπάρχει για να μας ανέχεται...

    Εξαιρετικό Νανά!

    Όπως και το περσινό αφιέρωμα στο "Νοέμβρη"

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 2:48:00 μ.μ., Anonymous fyllo said…

    Tα ταξίδια σου, Νανά, δεν είναι ποτέ μόνο χαρούμενα.
    Όμως νιώθω πως μας δίνουν τέτοια δύναμη και αισιοδοξία!...

    Να είσαι πάντα καλά!

    Κι όπως λέει ο Άλεξ, πολλά φιλιά σε όλη την καλή παρέα μας! :)

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 4:59:00 μ.μ., Blogger meril said…

    Καλησπέρες μόνο...
    Νοέμβρης και πονά (ακόμα)
    Έστω και τριαντατετράχρονος

     
  • At Τετάρτη, Νοεμβρίου 14, 2007 11:34:00 μ.μ., Blogger the_return said…

    Απλά θα ήθελα να προσθέσω κάτι για τα χάικου.

    Είναι φανερό πως αν προσθέσουμε ρύζι και σέλινο στις κόκκινες μπίλιες του μπιλιάρδου, τότε θα έχουμε μεν ντομάτες γεμιστές, δεν θα μπορούμε ωστόσο να παίξουμε μπιλιάρδο...

    Το αυτό και για τα χάικου... Ασφαλώς μπορεί να προσθέτει κάποιος νέα περιέχομενα σε μια φόρμα, μόνο που από ένα σημείο και μετά αυτή η φόρμα θα είναι κάτι άλλο, μια άλλη ταυτότητα μια άλλη ουσία.

    Στο κάτω κάτω ό,τι ορίζει ένα χάικου είναι το ζεν, τίποτα άλλο...που εκφέρεται μέσω της λιτότητας και της αμέσοτητας της στιγμιαίας περιγραφής. Για τα άλλα υπάρχουν τα συνηθισμένα τρίστιχα.

    Για ποιο λόγο λοιπόν να ονομάσει κανείς χάικου ένα τρίστιχο αν δεν είναι; επειδή το label είναι "εξωτικό";

    Τι θα έχει κρατήσει δηλαδή από τα χάικου σε αυτή τη περίπτωση; τίποτα.
    'Ενα πράγμα όλο κι όλο έχει το χάικου, αν αφαιρεθεί αυτό, πάει τελείωσε. Θα έχουμε μόνον τις μπίλιες γεμιστές.

    Τουλάχιστον ο Kerouac είχε την διακριτικότητα να ονομάσει ta dik;a toy "δυτικά χάικου"...
    Και έγραφε όντως χάικου, πραγματικά σε αυτή τη περίπτωση διανοίγοντάς τα και σε μια νέα "έκταση", ' αλλά ήταν χάικου όμως...

    Όσον αφορά για τη Γαλλία κ.λπ. Δεν είπα ότι σε άλλες χώρες δεν γράφονται χάικου. Γι' αυτό άλλωστε εξειδίκευσα το θέμα θέτοντας την όχι και τόσο μυστηριώδη φράση "εν Ελλάδι"...

    Άλεξ δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή τα χάικου σου, θυμάμαι ωστόσο ότι μου είχαν κάνει καλή εντύπωση όταν τα διάβαζα.

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 12:12:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Πολύ ποιητική σκέψη
    ΜΑΡΚΟ

    & FYLLO

    σας ευχαριστώ! :)

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 12:14:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    MERIL μου

    αρκεί που τον σκεφτόμαστε

    έχουμε τόσα άλλα να... ΜΗΝ πονάμε... ;)

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 12:16:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Αφού σεβόμαστε τη φόρμα, my RETURN

    μπορούμε να βαφτίσουμε κι εμείς 'δυτικά' τα emotionally involved χαϊ κου...;

    Γέλασα πολύ με τις μπίλιες του μπιλιάρδου ...γεμιστές! :)))

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 2:33:00 μ.μ., Anonymous eraser said…

    Όπως πάντα, αυτή η "λοξοδρόμηση" στην οπτική γωνία, βγάζει στα ξέφωτα της δυνατής σου έμπνευσης!

    Εξαιρετικό Νανά!

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 6:39:00 μ.μ., Blogger akb8862 said…

    Είναι όντως ανεξάντλητο το θέμα που ανοίξαμε Ρητέρν & σίγουρα ισχύει & η δική σου άποψη γιατί είναι ορθώς τεκμηριωμένη.
    Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια σε σχέση με τα "χαικού" που προσπαθώ να γράψω.Εγώ δεν είμαι πάντως καθόλου ικανοποιημένος από τις επιδόσεις μου & ευτυχώς που υπάρχουν οι καλοί φίλοι ,όπως & εσύ, που με εμψυχώνουν για να συνεχίζω μήπως & κάποτε καταφέρω να γράψω κάτι καλύτερο.
    Να σαι καλά! Σε ευχαριστώ.
    Υ.Γ: Εννοείται ότι χαιρετώ όλη την καλή μας παρέα & την ευγενέστατη οικοδέσποινά μας! ( Νανά μου πολύ ωραία τα κουλουράκια σου αχνίζουν ,αλλά εκείνον τον διαδικτυακό καφέ ακόμα τον περιμένω! Κόκαλα έχει? χε χε χε!!!).

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 7:10:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Και πού να δεις, ΑΛΕΞ μου,

    τα άλλα που θα φτιάξω αύριο-μεθαύριο:
    - με βανίλια και καρύδα
    - καθώς και ένα κέικ με τυρί και σέλινο (περιμένω τη λαϊκή)

    Πολύ χαίρομαι που με τιμάτε εδώ, κάνοντας συζητήσεις τέτοιου επιπέδου, όπως αυτή με τον ΡΙΤΕΡΝ.

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 7:12:00 μ.μ., Blogger onlysand said…

    Αγαπητέ μου ERASER,

    έχω βαρεθεί τον 'ορθό' δρόμο
    γι' αυτό 'λοξο'κοιτάζω τη ζωή και τα τεκταινόμενα... ;)

    πολύ σ' ευχαριστώ

     
  • At Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2007 9:11:00 μ.μ., Blogger akb8862 said…

    Και για να μαι & πιο σωστός ή μάλλον πιο ειλικρινής ,αγαπητέ μου Ρητέρν, η άποψή σου είναι & η επικρατέστερη,τουλάχιστον σε ο,τι έχω διαβάσει.Κάπου άφησα να διαφανεί παραπάνω ότι είναι μια άποψη που με γοητεύει & μένα,όπως & η άλλη που κατέθεσα η πιο μοναχική ομολογουμένως.
    Ετσι για να αισθάνομαι & γω ξεκάθαρα πως δεν σε αδικώ .Για αυτο κυρίως επανήλθα.
    Πάντως κάναμε μια ωραία συζήτηση & σε ευχαριστώ για αυτό & μακάρι να μας βλέπουν & οι άνθρωποι που εδώ & καιρό ετοιμάζουν το ελληνικό σάιτ για το χαικού & να ρθουν στη συζήτησή μας!
    Νανά αν αύριο μοσχοβολά το μπογκ σου κρουασάν θα σας ξανάρθω!
    Καλό βράδυ σε όλους!

     

Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home

Και η παλαιότερη (από τις... σωζόμενες!;)

Powered by Blogger

SYNC BLOGS